بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
وبلاگ رسمی اقدس اکبرنژاد

            اين تصوير مربوط به زمانيست كه از كماجري برمي گشتم، ديدم كه سنگها را مي برند!

 

بسمه تعالي

مقايسه دو فرمانداري كرج و هشترود در طول 33 سال پس از انقلاب

هشترود در طول 33 سال پس از انقلاب به اندازة 300 سال عقب مانده است!

هشترود يكي از شهرستانهاي آذربايجان شرقي است، با ويژگي ها و استعدادها و توانائيها و پتانسيل هاي خاص خودش.

هشترود همزمان با كرج داراي فرمانداري شده است. در مقايسه با شهرستان كرج كه امروز اين شهرستان به استان تبديل شده است نگاهي گذرا به عقب ماندگي هشترود داريم.

  1- امروز كرج با 13 شهر اطراف خودش استان البرز را تشكيل داده است.

فهرست شهرهاي استان البرز

       1- آسارا

      2- اشتهارد

       3- چهارباغ

      4- شهر جديد هشتگرد

     5- طالقان

       6- كمال شهر

       7 -كوهسار

       8-گرمدر

         9-  ماهدشت

      10 محمدشهر

       11- مشكين دشت

       12-نظرآباد

       13- هشتگرد

در حاليكه در هشترود سالهاي اول انقلاب بسياري از روستاهايش را از دست داد. آن زمان هشترود و چاراويماق شهرستان هشترود را تشكيل ميدادند. هشترود و چاراويماق جمعاً 480 روستا بود. الان چاراويماق 250 روستا و هشترود 230 روستا دارد. يعني هشترود كوچك كوچك شده است! هم از نظر تعداد روستاها، هم از نظر جمعيت، هم از نظر مساحت و...

جدايي روستاها اول انقلاب انجام شد. چند روستا به ماه نشان زنجان داده شد. چند تا به بستان آباد، 5 الي 6 روستا هم رفت مراغه و...

2- تعداد دانشگاهها در استان البرز و هشترود در مقايسه:

فهرست دانشگاهها و دانشسراهاي استان البرز

 

و دهها دانشگاه و مراكز علمي ديگر . . .

در حاليكه در هشترود حتي تنها دانشسراي آنهم تعطيل شد!

  3- دبيرستانهاي استان البرز ( فقط كرج را ملاحظه فرماييد)

فهرست دبيرستانها و راهنمايي كرج

 8pic.ir/images/8gi0ezwwf4d4vaz57rz.rar

در حاليكه در هشترود مجموعة دبيرستانهاي دخترانه و پسرانه از 4 الي 5 تجاوز نمي كند!

حالا آن « علي » آقايي كه گفتند شما چقدر معلم پستي هستيد. به اين ارقام توجه كنند و ببينند كه آقاي رضايي در طول 33 سال كه در پستهاي كليدي آموزش و پرورش هشترود و مديريت كل آذربايجان شرقي تشريف داشتند چقدر كار كرده اند به اندازة 300 سال عقب ماندگي آموزش و پرورش در هشترود!!

و البته من حتماً معلم پستي هستم كه اين واقعيتها را ميگويم! اينطور نيست؟!

چقدر از روستائيان بدبخت كه بعد از انقلاب حتي مدارس راهنمايي شان تعطيل شد! و حتي براي تحصيلات ابتدايي و راهنمايي فرزندانشان آوارة حاشيه كلانشهرهايي مثل تهران و تبريز و... شدند و حتي زمينهاي خود را رها كردند و خانه و زندگي و كاشانه شان را رها كردند و رفتند و تمام امكاناتي كه براي آنها بايد در نظر گرفته ميشد و حق مسلم آنها بود به جيب شهرداران و قلدران و سرمايه خواران شهرهاي بزرگي مثل تهران و تبريز و... سرازير شد و امروز كلانشهرها مثل غده هاي سرطاني با حقوق مردم مستضعف روستاها و شهرهاي بي حامي و مظلوم ورم آورده اند. و بزرگراهها در تهران و يا در كلانشهرهاي ديگر جوابگوي مردم نيست. اين پولهاي حرامي كه سهم مردم مظلوم بود در كام زورمداران نتوانسته براي آسايش مردم جواب مثبت بدهد و امروز و هر روز كه ميليونها خانه به نام ايجاد بزرگراه بر سر مردم تهران و ساير شهرها ويران ميشود به هيچ وجه پاسخگوي نياز مردم در كلانشهرها نيست. امروز پس از ويران شدن ميليونها خانه بر سر مردم و ايجاد دهها بزرگراه هنوز هم مردم ساعتها پشت چراغ قرمزها جان ميدهند! ترافيك نفس گير هنوز هم نفس مردم شهرهاي بزرگ را ميگيرد!

هنوز هم هزاران ساعت از عمر با ارزش مردم پشت چراغ قرمزها جان ميسپارد و شهرداريها به چالش كشيده شده اند! زيرا هدف نا مقدس، نيتها پليد، و غارت بيت المال، نتيجه اي جز اين در بر نخواهد داشت و ندارد.

امروز مردم روستاها به علت فقر و بدبختي به علت نداشتن امكانات، نداشتن حتي يك راه سادة خاكي بخصوص در گردنه هاي صعب العبور براي بردن بيمارانشان به بيمارستان و نداشتن مراكز علمي حتي يك مدرسه ساده و يك معلم مناسب و ساير امكانات همه، روستاها را رها كرده و آوارة حاشيه هاي كلانشهرها شده اند! و هزاران نوع مشكلات را در متن جامعه بوجود آورده اند! براي حل همة اين مشكلات در شهرهايي آواره مثل هشترود چند صد سال فرصت بازسازي لازم است؟!!

از قرار معلوم در همايشي كه در دورة اول رياست جمهوري آقاي خاتمي در هشترود برگزار شد آقاي حبيبي معاون اول، آقاي كلانتري وزير كشاورزي، معاونان چند وزارتخانه مدير كل كل استانها آمده بودند. تقريباً 30 نفر از مقامات آمده بودند. نتيجة همايش چه شد؟! آنموقع هشترود داراي هشت رود بود. ولي حالا از هشت رود آن 3 رود به چاراويماق رفته و فقط 5 رود در هشترود وجود دارد حتي رودهايش هم غارت شد. حالا هشترود 5 رود است! آنموقع همه مي گفتند هشترود به خاطر استعدادهايش لياقت اين سرمايه گذاري را دارد ولي نتيجه همايش چه شد؟!

هشترود معادن زيادي داشت. ميگويند 120 نوع مواد معدني در هشترود وجود دارد. امروز 80% معادن در چاراويماق است! مهمترين مواد معدني آن كائولن است. بزرگترين مانور مربوط به خاك كائولن بود. گفتند يك كارخانه مي زنند و براي 200 نفر اشتغالزايي ميشود. طرحش را آوردند. زميني را خريدند. بعد گفتند آزمايش نشان داده كه آهن موجود در كائولن زياد است. بعد گفتند سرمايه گذاري صرف نمي كند و اين كار نشد!

در منطقه هشترود گرانيت، مرمر، تراورتن، گچ، سنگهاي فلوسپات، سنگهاي تزييني و ذغال سنگ به مقدار خيلي زياد وجود دارد. مخصوصاً ذغال سنگ، بخصوص در چاراويماق. كه آن زمان اينها به اسم هشترود بود. با اين پتانسيل نتوانستند كار كنند و يا نخواستند كار كنند! الان اكثر معادن در چاراويماق است.

مي گقتند هشترود انبار غله آذربايجان است. گويا آنموقع 120 هزار تن بود در حاليكه الان 40% مال چاراويماق شده.

آنموقع 130 هزار نفر جمعيت داشتيم، حالا 50 هزار نفر رفت به چاروايماق 80 هزار نفر براي هشترود باقي ماند.

آنموقع اينهمه داشتيم هيچ كاري نشد حالا چه مي خواهد بشود؟!!

حتي يك كارخانه هم ساخته نشد!!



نظرات شما عزیزان:

mahla
ساعت22:17---26 تير 1391
باسلام آنهایی که نظریات نامناسبی در مورد شما می نویسند واقعا براشون متاسفم چون با واقعیت مخالفند شما پیروزید
پاسخ:با سلام از اينكه نظر داده ايد ممنونم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوع مطلب : <-CategoryName->
درباره وبلاگ
اقدس اکبرنژاد

با سلام به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
rss feed

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 350
بازدید کل : 259372
تعداد مطالب : 173
تعداد نظرات : 121
تعداد آنلاین : 1